Thursday, March 20, 2014

let's talk about phobia!!!

haiiiiiii guys!! hari nie tergerak hati nak tulis pasal "fobia"...aku tau,setiap org ade fobia sendiri kan..ada yang mungkin akan memudaratkan diri sendiri..uishhhh!!!mcm takut jew kan...actually aku pun ade "fobia"jugak..huhuhu....

Ailurophobia..haaaa???? ape benda tue????xpenah dengar pun kan...tkalau dlm melayu nye fobia pada kucing..hehehee...aku pun xtau la,nape la aku takut sangat2 kat kucing..aku byangkan kucing tu mcm HARIMAU huhuhu...korang nak tau x sebab ape...meh cni meh nak cite...heheee..
dulu mse aku umur 6@7tahun,aku penahg kene cajkar dgan kucing...hmmm :(
cite nye mcm nie,mase tue aku tengah duduk kat buaian..tetibe nampak la ade 2 ekor kucing tengah bergaduh,niat hati aku nak nak selamat kan lah kucing tue dri bergaduh...(nak jadi hero la konon..huhuhu)
alih2 bile aku nak angkat kucing tu,terus d cakar nyer...haaaaa start dari situ la,aku fobia kucing...kalau pgi kedai mkn,kalau nampak kucing,msti hati aku x tenang...degupan jantung aku laju giler..sbb takut punya pasal...kadang2 tahap imaginasi aku nie terlalu tinggi...yela,aku selalu byg kan kucing tue akan melompat atas aku..hehehehheee...

lagi satu fobia aku ialah fobia dengan BELON...haaa mcm pelik jew kan bunyik nye,,tpi tu la hakikat nyer...
seriusly aku x kan ambik bahagian dlm sukan yg berkaitan dengan belon..huhu..blh demam seminggu...
bukan ape,aku penah kene belon tu pecah kat muka..sakitttttttttt...sebab tu takut! haish!!!mcm mane ade anak nnt..msti aku x kan bgi anak aku main belon..hahahahaa..


No comments: